Ny inriktning på bloggen framöver - En nybörjares tankar och funderingar kring MMA

2014-03-21 - 23:45:51

Även om jag inte bloggar så ofta så behöver jag ibland skriva av mig för att få lite space i hjärnkontoret och speciellt nu efter att träningen har ändrat sig rätt så rejält. Jag har inte motivationen själv att gå på gym var och varannan dag. Det är så fruktansvärt tråkigt och enformigt.

 

Tack vare Fitnessfittan halkade jag in på MMA förra hösten och jag är inne på termin två nu. Jag är förundrar över hur man som människa kan vända helt om i vad man tycker är roligt. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle gå och fightas 2 - 4 gånger i veckan, FRIVILLIGT dessutom, skulle jag trott att dom var totalt tokiga. Jag vet att jag flera gånger har nämt till vänner och familj att jag trodde aldrig att mer träningskläder, skyddsutrustning, fightinghandskar och munskydd skulle vara saker som ens stod med på min önskelista.

 

Bläddrade man förbi UFC eller liknande på tv så kunde jag själv disskutera och påpeka att dom måste ju vara så fruktansvärt korkade. För vem vill frivilligt ställa sig och få stryk? Men som sagt mycket har ändrats under de senaste 12 månaderna. Nu sitter jag gärna och myser i soffan och kollar på UFC, antingen själv eller med de underbara träningspolarna från Gentlemannafabriken.

 

Just precis nu sitter jag och "ojjar" mig över att jag har så förbaskat ont i hela kroppen och i muskler jag inte visste fanns. KL 17.30 gick starten för träningshelgen som Carl Booberg (Team Sleipnir) leder och den karln han kan! Det här är andra tillfället som jag har privilegiet att träna för honom och han är grymt bra! Passen känns genomtänkta och man blir grymt trött. Han är väldigt pedagogisk och visar gärna mer än en extra gång om man har frågor. Och just idag stod det häftiga grejer på schemat:

 

*Flying armbars (Jag trodde då aldrig att jag skulle klara av att kasta mig runt så där! Och vet ni inte vad det är så sök bara på det på youtube)

 

* Rolling kneebars (Känns rätt så jäkla rejält när man sitter fast där)

 

* "Oväntad ryggattack"(Herre min jäkel vilken sving man kunde få på partnern eller vad säger du Anna?) För mitt eget minnes skull påbörjas den när man sitter fast i en halv guard, man försöker finta motståndaren att man försöker få loss benet och mitt i allt ihopa drar man en kullerbytta över axeln man har mot motståndaren. Lägger kraft i bensvingen som blir och vips sitter motståndaren i en turtle-possition och man kan snabbt och smidigt (för mig var det mer kassaskåps smidighet och hastigheten hos en snigel förvisso men skam den som ger sig) attackera ryggen på motståndaren.


Underbart grymt roligt och härligt var det idag :) Och jag är så tacksam för att vi har en så bra tränare i Björn Karlsson som verkligen lägger ner sin tid och själ i våra träningar, aldrig suckar över alla min tusen frågor på träningarna och som tar så härliga initsiativ till gästinbjudningar för att alla vi i klubben ska få så mycket kunskap som möjligt i den här fantastiska sporten!

 

(Så här känne jag mig när jag är på träningarna hahahahah... omg ska gå och dö i sängen så jag orkar upp i tid imorgon)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!