6:e veckan startad..

2013-07-17 - 00:44:14

And still going strong!!

Yes igår var det boxpass och det satt nästan som en smäck. Boxpasset innan det blev jag ihop-parad med en ganska så liten och tunn tjej vilket gjorde att kontrasterna blev rätt stora när det kom till kraften i slag och sparkar. Jag är ju rätt mycket tyngre än tjejen vilket resulterade i att hon fick kämpa som en tok för att rubba på mig/ ta emot sparkar och slag från mig som hade rätt mycket mer kraft med sig än vad hon kunde få till. Jag blev imponerad när tjejen var tillbaka igår och dessutom självmant kom fram och undrade om vi skulle köra tillsammans igen! "No problems" sa jag! Tyvärr blev ju jag liite lidande för det eftersom jag kände att jag själv inte kunde jobba fullt ut och få ut max ifrån tränings-passet. Under hela passet i princip orkade hon inte hålla emot vid slag så jag fick ingen motkraft så att jag kunde ta i i slagen. Mycket tid gick åt till att instruera henne om hur hon skulle hålla mitsarna för att jag skulle kunna genomföra slag, sparkar och knä-kickar. Mot slutet orkade hon varken hålla upp mitsarna ordentligt eller hålla mitt tempo vilket gjorde att jag fick vänta in henne och hann stå och bli lite kall.

Idag var det så dags för möte med min PT för att justera tränings-schemat. Han gjorde ett 3-splits pass åt mig där jag ena passet fokuserar på armar, axlar, bröst. Andra passet kör jag mage/bål, rygg samt sista passet ben och rumpa. Justering av vikter och reps samt att det ju då blev flera nya övningar som kändes riktigt tuffa men kommer bli riktigt göttigt ihop med box/power/yoga och senare i höst även MMA och volleyboll :)

Nu sängen och imorgon blir det en "vilodag" ( inte för att jag brukar vila men so what xD ) med jobb på förmiddagen och förhoppningsvis lite bad i plaskepölen med barnen, sambon, sambons bror och barnens kusin :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!